ZÁVISLOST VELIKOSTI TRŽNÍCH HODNOT ÚČASTNÍKŮ MISTROVSTVÍ EVROPY VE FOTBALE 2016 NA DOSAŽENÉM VÝSLEDKU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F16%3A10328768" target="_blank" >RIV/00216208:11510/16:10328768 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aak.cms.opf.slu.cz/pdf/2016/3/%C5%A0ima_Bartosek.pdf" target="_blank" >http://aak.cms.opf.slu.cz/pdf/2016/3/%C5%A0ima_Bartosek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZÁVISLOST VELIKOSTI TRŽNÍCH HODNOT ÚČASTNÍKŮ MISTROVSTVÍ EVROPY VE FOTBALE 2016 NA DOSAŽENÉM VÝSLEDKU
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this article is to compare overall market values of football national representations which took part in UEFA EURO 2016 in France. The total team market value is determined by combining all the team players' market value regardless of their participation in matches. The highest market value was achieved by the national team of Spain, the lowest by the national team of Hungary. The overall team market value is related to success (failure) at EURO 2016 which is expressed by a total number of points gained. There is an evident middle strong influence of team market value on the result gained at UEFA EURO 2016 based on the results of regression and correlation analysis. The value of the correlation coefficient is 0.61. Another target was determining the effectiveness of national football teams at UEFA EURO 2016 as a proportion of the representation quality and the overall amount of points gained at the tournament. From this point of view the most effective team was that representing Hungary.
Název v anglickém jazyce
Dependency of Market Value of a Team on the Result Achieved at the EURO 2016
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to compare overall market values of football national representations which took part in UEFA EURO 2016 in France. The total team market value is determined by combining all the team players' market value regardless of their participation in matches. The highest market value was achieved by the national team of Spain, the lowest by the national team of Hungary. The overall team market value is related to success (failure) at EURO 2016 which is expressed by a total number of points gained. There is an evident middle strong influence of team market value on the result gained at UEFA EURO 2016 based on the results of regression and correlation analysis. The value of the correlation coefficient is 0.61. Another target was determining the effectiveness of national football teams at UEFA EURO 2016 as a proportion of the representation quality and the overall amount of points gained at the tournament. From this point of view the most effective team was that representing Hungary.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
50-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—