Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dependence of the Overall National Team Market Value on its Success at UEFA EURO 2012

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10195345" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10195345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dependence of the Overall National Team Market Value on its Success at UEFA EURO 2012

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The content of this article is to compare overall market values of football national representations which took part in UEFA EURO 2012 in Poland and the Ukraine. The size of team market value is determined by a summarization of all the team players' market value regardless of their participation in matches. The highest market value was achieved by the national team of Spain, the lowest by the national team of Ireland. The overall team market value is related to success (failure) at EURO 2012 which is expressed by a total amount of points gained. There is an evident strong influence of team market value on the result gained at UEFA EURO 2012 based on the results of regression and correlation analysis. The value of correlation coefficient is 0,78. Another target was determining the effectiveness of national football teams at UEFA EURO 2012 as a proportion of the representation quality and the overall amount of points gained at the tournament. From this point of view the most effective te

  • Název v anglickém jazyce

    Dependence of the Overall National Team Market Value on its Success at UEFA EURO 2012

  • Popis výsledku anglicky

    The content of this article is to compare overall market values of football national representations which took part in UEFA EURO 2012 in Poland and the Ukraine. The size of team market value is determined by a summarization of all the team players' market value regardless of their participation in matches. The highest market value was achieved by the national team of Spain, the lowest by the national team of Ireland. The overall team market value is related to success (failure) at EURO 2012 which is expressed by a total amount of points gained. There is an evident strong influence of team market value on the result gained at UEFA EURO 2012 based on the results of regression and correlation analysis. The value of correlation coefficient is 0,78. Another target was determining the effectiveness of national football teams at UEFA EURO 2012 as a proportion of the representation quality and the overall amount of points gained at the tournament. From this point of view the most effective te

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica

  • ISSN

    1212-1428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    32-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus