Pohybová gramotnost - analýza plnění standardů TV na 2. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10314081" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10314081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohybová gramotnost - analýza plnění standardů TV na 2. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se v úvodní části zabývá vzdělávací reformou, potřebností standardů a pohybovou gramotností. Výzkum ověřoval nově vytvořené evaluační standardy pro 9. ročník základní školy pomocí dotazníku se 6 sub škálami. Výsledky ukazují, že úspěšnost žákůcelkově není na předpokládané úrovni. Nejlepší znalosti prokázali žáci v oblasti Činnosti ovlivňující zdraví (58%), nejhorší v oblasti Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností (19%). 3 ze 4 analyzovaných oblastí nezvládá více než polovina sledovaných žáků. K nejlépe zvládnutým dovednostem patřilo plavání, atletika, basketbal, nejvíce nedostatků žáci uvedli u gymnastiky, lyžování a volejbalu. Nejvýše hodnotili probandi své vědomosti týkajících se zásad rozcvičení, významu protahovacích cvičení azásad zdravého životního stylu. Největší neznalost byla zjištěna u pravidel míčových her a jejich rozhodování, u znalostí o historii a úspěších ve sportu. Zjištěné slabiny je nutné implementovat do didaktických témat v přípravě budoucích
Název v anglickém jazyce
PHYSICAL LITERACY - ANALYSIS OF FULFILMENT IN P.E. STANDARDS FOR 2. STEP OF BASIC SCHOOL (6.-9. CLASSES)
Popis výsledku anglicky
The contribution deals in the initial part with educational reform, necessity of standards and physical literacy. The research checked out new established evaluations standards for 9. grade in elementary school through the questionnaire with 6 sub scales. The results show, that pupil's success rate generally is not on expected level. The best knowledge was in the field Activities influenced health (58%), the worst in the area Activities influenced degree of motion skills (19%). More than half of the sample does not cope with 3 from 4 analyzed fields. To the best trained skills belong swimming, athletic, basketball, the largest lack was at gymnastics, skiing and volleyball. The pupils evaluated as high their knowledge in warm-up rules, importance of stretching exercises and principles of health life style. The great ignorance was discovered in rules of ball games and their referee, in knowledge about history and success in sport. It is necessary to implement the established weaknesses i
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů