Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OVLIVNĚNÍ ÚROVNĚ SPECIFICKÝCH SLOŽEK HUDEBNĚ-POHYBOVÉ VÝCHOVY VE VÝUCE DÍVEK NA II. STUPNI ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10391327" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10391327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OVLIVNĚNÍ ÚROVNĚ SPECIFICKÝCH SLOŽEK HUDEBNĚ-POHYBOVÉ VÝCHOVY VE VÝUCE DÍVEK NA II. STUPNI ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje obsah a výsledky 6ti týdenního intervenčního programu hudebně-pohybové výchovy, který byl sestaven za účelem stimulace vybraných složek hudebně-pohybových schopností (rytmická percepce, rytmická přizpůsobivost, dynamická rovnováha, pohybová tvořivost a senzorickoauditivní schopnost) u dívek na druhém stupni základních škol. Program byl ověřen na druhém stupni dvou škol v Praze, výzkumu se účastnilo celkem 56 žákyň ve věku 13-16 let. Měření účinnosti hudebně pohybového programu bylo realizováno prostřednictvím testů hudebně-pohybových schopností. Hodnocení aktuální úrovně hudebně-pohybových schopností bylo realizováno dvakrát, tj. před a po ukončení intervence. Na základě výsledků testu normality distribuce dat byl použit neparametrický Wilcoxonův párový statistický test. Šetření prokázalo statisticky významné rozdíly ve výsledcích pretestu a posttestu, u vybraných schopností byl zjištěn rozvíjející vliv intervenčního programu.Statisticky významné rozdíly ve výsledku pretestu a posttestu byly nalezeny u rytmické percepce (p-hodnota 0,0003), rytmické přizpůsobivosti (p-hodnota 0,0129), dynamické rovnováhy (p-hodnota 0,0020) a společné pohybové tvořivosti (p-hodnota 0,000). P-hodnoty Wilcoxonova testu jsou u zmiňovaných proměnných menší než zvolená hladina významnosti 0,05. Dílčím bylo i šetření, zdali má vyučující pedagog vliv na výsledek úrovně hudebně-pohybových komponent. Neparametrický Mann-Whitney U test a parametrický dvouvýběrový t-test v našem případě prokázaly nezávislost zlepšení úrovně hudebně-pohybových schopností probandů na vyučujícím.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF THE LEVEL OF SPECIFIC COMPONENTS OF MUSICAL-MOVEMENT EDUCATION IN THE TEACHING OF GIRLS ON ELEMENTARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the content and results of a 6-week intervention program of musical-movement education, which was designed to stimulate selected components of musical-movement abilities (rhythmic perception, rhythmic adaptability, dynamic balance, movement creativity and sensory-auditory ability) in girls on elementary schools. The program has been verified at two schools in Prague and 56 probands between 13-16 years has been included. Measuring the effectiveness of the musicalmovement program was done through musical-movement skills tests. The evaluation of the current level of musical-movement abilities was realized twice before and after of the intervention. Based on the results of the normality test, the nonparametric Wilcoxon Pair Statistical Test was used. The research showed statistically significant differences in the results of the pretest and posttest. Statisticallysignificantdifferences in pretest and posttestwerefound in rhythmicperception (p-value 0.0003), rhythmic adaptability (p-value 0.0129), dynamicbalance (p-value 0.0020), and collectivemotioncreativity (p-value 0.000). P-valuesoftheWilcoxon test are smallerthanthechosensignificance level of 0.05 forthevariablesmentioned. The secondary aim was to examine teacher influences on the results of level of musical-musical components. The nonparametric Mann-Whitney U test and the parametric twot-test showed the independence of improving the musical-movement ability of the probands by the teacher.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    197-202

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus