Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10400953" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10400953 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Pomocí diskriminační analýzy bylo nakonec identifikováno celkem 10 proměnných (pohlaví, věk a BMI žáka, procento omluv z hodin TV, doba věnovaná pohybové aktivitě ve volném čase, vybrané postojové dimenze, úroveň motorické výkonnosti a sportovní aktivita rodičů), u kterých byla prokázána věcně významná souvislost se známkou z TV a jejichž společným působením lze známku uspokojivě vysvětlit. Shoda skutečné známky s naším teoretickým modelem přesahuje 95 %.
Název v anglickém jazyce
Evaluation in School Physical Education and Pupils ' Attitude towards Physical Activity
Popis výsledku anglicky
This monograph deals with the assessment in physical education, particularly, with an effort to identify those variables that have a significant impact on the overall grade from this school subject. We observe gender and age differences, the relationship of students to physical education, an active attitude to sport outside the school environment, a family influence, but also pupil's lifestyle and also performances and abilities of pupils. None of these factors can explain the evaluation itself, but the evaluation can satisfactorily be described with a grade only thanks to their collective influence. The variables were divided, using the discriminant analysis, into a total of 10 variables (gender, age and BMI of a pupil, percentage of excuses from physical education lessons, time devoted to a physical activity during free time, selected attitudinal dimension, level of motoric performance and sporting activity of parents) which were proved to have a significant connection with the grade from physical education and which common influence can explain the grade satisfactorily. Accordance of the real grade with our theoretical model exceeds 95%.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-4407-3
Počet stran knihy
164
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—