Pohybová neúspěšnost u žáků mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F20%3A10408868" target="_blank" >RIV/00216208:11510/20:10408868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohybová neúspěšnost u žáků mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
V monografii jsme řešili problematiku pohybové neúspěšnosti u žáků a žákyň mladšího školního věku v podmínkách školní tělesné výchovy prostřednictvím podrobné literární rešerše a následně za přispění případové studie. Pohybová neúspěšnost byla identifikována pomocí šesti záměrně vybraných motorických testů (skok do dálky z místa, leh - sed opakovaně po dobu 1 minuty, člunkový běh na 4x10 m, hluboký předklon ve stoji, test rovnovážné polohy a test chytání míče) a v kontextu dalších proměnných byly zjišťovány případné determinanty, které mohly vést k pohybové neúspěšnosti u žáka a žákyně mladšího školního věku. Výzkum kombinoval literární rešerši kinantropologické literatury a další odborné literatury z oblasti pedagogiky, primární pedagogiky, psychologie a pedagogické psychologie s případovou studií, která monitorovala řešený problém ve dvou základních školách v jednom případě z velkého města a ve druhém případě z malého města ve dvou etapách (školní rok 1998/1999 a 2008/2009).
Název v anglickém jazyce
Physical underachievement of younger school-aged pupils (U8-U10) in terms of physical education
Popis výsledku anglicky
In the monograph, we dealt with the issue of physical underachievement of younger school-aged pupils in terms of physical education in school through detailed literary research and subsequently with the contribution of a case study. Physical underachievement was identified using six deliberately selected physical ability tests (long jump from the spot, repeated sit-ups for one minute, shuttle run 4x10 m, deep standing forward bend, balance position test and ball catching test) and in the context of other variables, possible determinants were identified that could lead to physical underachievement for pupils of a younger school age. Our mixed research combined literary research of kinanthropological literature and other specialised literature in the field of pedagogy, primary pedagogy, psychology and pedagogical psychology with a case study that monitored this issue in two primary schools: in one case from a big city and in the second case from a small town in two phases (school years 1998/1999 and 2008/2009).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-4562-9
Počet stran knihy
386
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—