Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remedial Physical Education in the Czech education system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10445291" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10445291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-10" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-10" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remedial Physical Education in the Czech education system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Remedial Physical Education (RPE) in the context of education is a school subject focused on promoting health and developing physical literacy in children with special educational needs (SEN). The subject RPE has more than seventy-years long tradition in Czech Republic and support in legislation and the Framework Educational Program. However, despite the emphasis on the importance of supporting children with SEN, the number of schools that offer this subject is declining. For systemic change, it is extremely important to carefully analyze factors leading to this situation. These include, e.g. possibility to exempt pupils from physical education classes, organizational demands and non-enforcement of the provision of SEN, insufficient preparation of future teachers, the outdated paradigm of the field, and negative attitudes of students and parents to physical education in schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Remedial Physical Education in the Czech education system

  • Popis výsledku anglicky

    Remedial Physical Education (RPE) in the context of education is a school subject focused on promoting health and developing physical literacy in children with special educational needs (SEN). The subject RPE has more than seventy-years long tradition in Czech Republic and support in legislation and the Framework Educational Program. However, despite the emphasis on the importance of supporting children with SEN, the number of schools that offer this subject is declining. For systemic change, it is extremely important to carefully analyze factors leading to this situation. These include, e.g. possibility to exempt pupils from physical education classes, organizational demands and non-enforcement of the provision of SEN, insufficient preparation of future teachers, the outdated paradigm of the field, and negative attitudes of students and parents to physical education in schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Life in Health 2021: Research and Practice. Proceedings of the International Conference held on 9–10 September 2021

  • ISBN

    978-80-280-0076-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    148-157

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001058812300010