Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kinematic Analysis and Head Injury Criterion in a Pedestrian Collision with a Tram at the Speed of 10 and 20 km.h(-1)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F22%3A10448714" target="_blank" >RIV/00216208:11510/22:10448714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Xfx_SRqNzj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Xfx_SRqNzj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2022.024" target="_blank" >10.21062/mft.2022.024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Kinematic Analysis and Head Injury Criterion in a Pedestrian Collision with a Tram at the Speed of 10 and 20 km.h(-1)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of accident analysis in relation to railway vehicles of urban mass transportation is highly accentuated at the moment. In terms of designing the frontal area of trams, adequate attention should be paid to the optimal front end design in order to reduce the risk of pedestrian injury. The properly used shape and materials can minimize the consequences of the pedestrian&apos;s contact with the vehicle, or the eventual dragging of the pedestrian under the vehicle. For the front end to be tested and optimized, it is necessary to develop and validate a pedestrian model for performing calculations even in the design preparation stage. From a historical perspective, impact tests and pedestrian protection were not paid significant attention. There should also be a methodology for data collection and evaluation across the public transit company. The data collected within the Czech Republic is inconsistent and hard to analyze. At the beginning of our research, we addressed the question of which dummy configuration with respect to the tram is most appropriate for our crash tests.

  • Název v anglickém jazyce

    Kinematic Analysis and Head Injury Criterion in a Pedestrian Collision with a Tram at the Speed of 10 and 20 km.h(-1)

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of accident analysis in relation to railway vehicles of urban mass transportation is highly accentuated at the moment. In terms of designing the frontal area of trams, adequate attention should be paid to the optimal front end design in order to reduce the risk of pedestrian injury. The properly used shape and materials can minimize the consequences of the pedestrian&apos;s contact with the vehicle, or the eventual dragging of the pedestrian under the vehicle. For the front end to be tested and optimized, it is necessary to develop and validate a pedestrian model for performing calculations even in the design preparation stage. From a historical perspective, impact tests and pedestrian protection were not paid significant attention. There should also be a methodology for data collection and evaluation across the public transit company. The data collected within the Czech Republic is inconsistent and hard to analyze. At the beginning of our research, we addressed the question of which dummy configuration with respect to the tram is most appropriate for our crash tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

    2787-9402

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    139-145

  • Kód UT WoS článku

    000859956300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85130156679