Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Various Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F23%3A10465578" target="_blank" >RIV/00216208:11510/23:10465578 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23210/23:43968488

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gVgoDbZV0U" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gVgoDbZV0U</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v35i2.81" target="_blank" >10.7307/ptt.v35i2.81</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Various Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Safety of rail vehicles is an important feature of sustainable public transport. Proofs of an ef-fort in that area are new recommendations and regulations from the expert commission (WG2 of the Technical Committee CEN / TC 256) regarding trams and light rail vehicles aimed at vulnerable road users. Additional requirements on tram safety can be requested by the vehicle operator and/or city. Pedestrian safety measures can be adopted from the automotive sector utilising the protection principles from Regulation EC No. 78/2009, ECE/UN regulations, and EuroNCAP tests. The purpose of this publication is to introduce a simplified testing method for the tram front end with respect to pedestrian head-on collisions. Testing methods based on segment impactors were generally accepted. The wrap-around distance defines the assessment of vehicle impact areas. A mathematical model was created to compare the results of the full-scale tests and the segment tests done by the standard and simplified aluminium head impactors. The tram front-end design can be tested using this alternate method, based on a simple impactor and easy methodology, providing an efficient tool to inspire both the tram manufacturers and vehicle operators to improve the vulnerable road users&apos; safety in city traffic.

  • Název v anglickém jazyce

    Various Approaches to Reduce Consequences of Pedestrian-Tram Front End Collision

  • Popis výsledku anglicky

    Safety of rail vehicles is an important feature of sustainable public transport. Proofs of an ef-fort in that area are new recommendations and regulations from the expert commission (WG2 of the Technical Committee CEN / TC 256) regarding trams and light rail vehicles aimed at vulnerable road users. Additional requirements on tram safety can be requested by the vehicle operator and/or city. Pedestrian safety measures can be adopted from the automotive sector utilising the protection principles from Regulation EC No. 78/2009, ECE/UN regulations, and EuroNCAP tests. The purpose of this publication is to introduce a simplified testing method for the tram front end with respect to pedestrian head-on collisions. Testing methods based on segment impactors were generally accepted. The wrap-around distance defines the assessment of vehicle impact areas. A mathematical model was created to compare the results of the full-scale tests and the segment tests done by the standard and simplified aluminium head impactors. The tram front-end design can be tested using this alternate method, based on a simple impactor and easy methodology, providing an efficient tool to inspire both the tram manufacturers and vehicle operators to improve the vulnerable road users&apos; safety in city traffic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20100 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Promet

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

    1848-4069

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    133-147

  • Kód UT WoS článku

    001012418700001

  • EID výsledku v databázi Scopus