Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental study of non-compatible collision of rail and road vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00222731" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00222731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v26i6.1354" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v26i6.1354</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v26i6.1354" target="_blank" >10.7307/ptt.v26i6.1354</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental study of non-compatible collision of rail and road vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with safety of transport from the point of view of an important social problem, which are accidents at railroad (including tramway) and road level crossings, which means compatibility of rail and road vehicles crash. The scale of such accidents can be very wide. Regarding the statistics and frequency of accidents particularly at railway level crossings and tramway level crossings, a collision simulating the collision of a tram and passenger car was experimentally carried out. The experiment took place at the site of testing laboratory of Rail Vehicles Research Institute in Cerhenice. The experiment was conducted with a passenger car Škoda Superb of the first generation that was exposed to two collisions from both sides. Firstly by the impactor for tram headstock tests and secondly by the tram headstock itself. Both the impactor and the headstock were placed on the experimental vehicle for tests of passive safety of rail vehicles. Various speeds were chosen so that the p

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental study of non-compatible collision of rail and road vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with safety of transport from the point of view of an important social problem, which are accidents at railroad (including tramway) and road level crossings, which means compatibility of rail and road vehicles crash. The scale of such accidents can be very wide. Regarding the statistics and frequency of accidents particularly at railway level crossings and tramway level crossings, a collision simulating the collision of a tram and passenger car was experimentally carried out. The experiment took place at the site of testing laboratory of Rail Vehicles Research Institute in Cerhenice. The experiment was conducted with a passenger car Škoda Superb of the first generation that was exposed to two collisions from both sides. Firstly by the impactor for tram headstock tests and secondly by the tram headstock itself. Both the impactor and the headstock were placed on the experimental vehicle for tests of passive safety of rail vehicles. Various speeds were chosen so that the p

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROMET - Traffic&Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    459-466

  • Kód UT WoS článku

    000349040100002

  • EID výsledku v databázi Scopus