Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sensitivity analysis of the newly design tram front-end with respect to variations of the pre-impact conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43955824" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43955824 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/19:43955824

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ircobi.org/wordpress/downloads/irc19/pdf-files/79.pdf" target="_blank" >http://www.ircobi.org/wordpress/downloads/irc19/pdf-files/79.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sensitivity analysis of the newly design tram front-end with respect to variations of the pre-impact conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to investigate the pedestrian to tramway crash scenario via a simulated model that tests various initial conditions of the pedestrian in front of the vehicle. The tramway was simplified into a model of the front end only, based on the real geometry data of the Skoda tram. Virthuman, a fully validated model of a human body, was used for the simulations in ESI Virtual Performance Solution software [1]. Real experimental data of the human gait phases were investigated for the sensitivity analysis, as well as the effect of various initial conditions and different pedestrian sizes. The study examined three different tramway designs for the analysis, in order to ascertain how all the above-mentioned conditions affect the results and either fulfil or exceed the defined threshold for the pedestrian safety.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensitivity analysis of the newly design tram front-end with respect to variations of the pre-impact conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to investigate the pedestrian to tramway crash scenario via a simulated model that tests various initial conditions of the pedestrian in front of the vehicle. The tramway was simplified into a model of the front end only, based on the real geometry data of the Skoda tram. Virthuman, a fully validated model of a human body, was used for the simulations in ESI Virtual Performance Solution software [1]. Real experimental data of the human gait phases were investigated for the sensitivity analysis, as well as the effect of various initial conditions and different pedestrian sizes. The study examined three different tramway designs for the analysis, in order to ascertain how all the above-mentioned conditions affect the results and either fulfil or exceed the defined threshold for the pedestrian safety.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20441" target="_blank" >FV20441: Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů