Utilization of the Validated Windshield Material Model in Simulation of Tram to Pedestrian Collision
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F21%3A43961042" target="_blank" >RIV/49777513:23210/21:43961042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/1996-1944/14/2/265" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1944/14/2/265</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/ma14020265" target="_blank" >10.3390/ma14020265</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of the Validated Windshield Material Model in Simulation of Tram to Pedestrian Collision
Popis výsledku v původním jazyce
The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfill the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrians. The brief description of collision scenario and used human-body model “Virthuman” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield experimentally validated here. The results of simulations are discussed at the end of paper.
Název v anglickém jazyce
Utilization of the Validated Windshield Material Model in Simulation of Tram to Pedestrian Collision
Popis výsledku anglicky
The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfill the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrians. The brief description of collision scenario and used human-body model “Virthuman” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield experimentally validated here. The results of simulations are discussed at the end of paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20441" target="_blank" >FV20441: Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Materials
ISSN
1996-1944
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000611383200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85099790558