Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of the Validated Windshield Material Model in Simulation of Tram to Pedestrian Collision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F21%3A43961042" target="_blank" >RIV/49777513:23210/21:43961042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1996-1944/14/2/265" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1944/14/2/265</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ma14020265" target="_blank" >10.3390/ma14020265</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of the Validated Windshield Material Model in Simulation of Tram to Pedestrian Collision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfill the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrians. The brief description of collision scenario and used human-body model “Virthuman” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield experimentally validated here. The results of simulations are discussed at the end of paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of the Validated Windshield Material Model in Simulation of Tram to Pedestrian Collision

  • Popis výsledku anglicky

    The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfill the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrians. The brief description of collision scenario and used human-body model “Virthuman” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield experimentally validated here. The results of simulations are discussed at the end of paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20441" target="_blank" >FV20441: Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Materials

  • ISSN

    1996-1944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000611383200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099790558