Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F20%3A43961043" target="_blank" >RIV/49777513:23210/20:43961043 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23640/20:43961043
Výsledek na webu
<a href="http://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/10084/142403/Book%20of%20Full%20Papers.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >http://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/10084/142403/Book%20of%20Full%20Papers.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model
Popis výsledku v původním jazyce
The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfil the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrian. The brief description of collision scenario and used human-body model “VIRTHUMAN” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield which is experimentally validated and completely described (even by table with material parameters). Some major simulations results are discussed at the end of paper.
Název v anglickém jazyce
Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model
Popis výsledku anglicky
The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfil the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrian. The brief description of collision scenario and used human-body model “VIRTHUMAN” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield which is experimentally validated and completely described (even by table with material parameters). Some major simulations results are discussed at the end of paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20441" target="_blank" >FV20441: Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Stress Analysis - 58th International Scientific Conference, EAN 2020,Conference Proceedings2020
ISBN
978-80-248-4451-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
519-528
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Sobotín
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—