Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F20%3A43961043" target="_blank" >RIV/49777513:23210/20:43961043 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23640/20:43961043

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/10084/142403/Book%20of%20Full%20Papers.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >http://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/10084/142403/Book%20of%20Full%20Papers.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfil the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrian. The brief description of collision scenario and used human-body model “VIRTHUMAN” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield which is experimentally validated and completely described (even by table with material parameters). Some major simulations results are discussed at the end of paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model

  • Popis výsledku anglicky

    The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfil the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrian. The brief description of collision scenario and used human-body model “VIRTHUMAN” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield which is experimentally validated and completely described (even by table with material parameters). Some major simulations results are discussed at the end of paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20441" target="_blank" >FV20441: Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Stress Analysis - 58th International Scientific Conference, EAN 2020,Conference Proceedings2020

  • ISBN

    978-80-248-4451-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    519-528

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Sobotín

  • Datum konání akce

    19. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku