Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sport Event Sponsorship in the Midst of Crisis: A Teaching Case Study on the Partnership Between RunCzech and Adidas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F24%3A10471350" target="_blank" >RIV/00216208:11510/24:10471350 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rAQm_ms1r0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=rAQm_ms1r0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1123/smej.2022-0060" target="_blank" >10.1123/smej.2022-0060</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sport Event Sponsorship in the Midst of Crisis: A Teaching Case Study on the Partnership Between RunCzech and Adidas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This case provides students with an opportunity to observe RunCzech, a historically successful sport event organization, as they navigate a crisis and strive to satisfy all stakeholders, with emphasis on the sponsor stakeholders. Students are familiarized with the challenges facing RunCzech and their corresponding response. The event organizers strive to mitigate these challenges with their crisis management strategy. This strategy includes creating new events in partnership with their sponsors while remaining in compliance with changing government restrictions. RunCzech&apos;s crisis management, and the communication surrounding it, is framed in terms of Coombs&apos;s situational crisis communication theory. The students see innovative crisis management, with a primary focus on sponsors as stakeholders, before being tasked with communicating these crisis management efforts to one specific sponsor, adidas.

  • Název v anglickém jazyce

    Sport Event Sponsorship in the Midst of Crisis: A Teaching Case Study on the Partnership Between RunCzech and Adidas

  • Popis výsledku anglicky

    This case provides students with an opportunity to observe RunCzech, a historically successful sport event organization, as they navigate a crisis and strive to satisfy all stakeholders, with emphasis on the sponsor stakeholders. Students are familiarized with the challenges facing RunCzech and their corresponding response. The event organizers strive to mitigate these challenges with their crisis management strategy. This strategy includes creating new events in partnership with their sponsors while remaining in compliance with changing government restrictions. RunCzech&apos;s crisis management, and the communication surrounding it, is framed in terms of Coombs&apos;s situational crisis communication theory. The students see innovative crisis management, with a primary focus on sponsors as stakeholders, before being tasked with communicating these crisis management efforts to one specific sponsor, adidas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sport Management Education Journal

  • ISSN

    1938-6974

  • e-ISSN

    2163-2367

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    43-54

  • Kód UT WoS článku

    001100968200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85191389088