Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Caught in the cycle: economic conditions at enrolment and labour market outcomes of college graduates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F21%3A00553080" target="_blank" >RIV/00216208:11640/21:00553080 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985998:_____/21:00544521

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1093/ej/ueab003" target="_blank" >https://doi.org/10.1093/ej/ueab003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/ej/ueab003" target="_blank" >10.1093/ej/ueab003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Caught in the cycle: economic conditions at enrolment and labour market outcomes of college graduates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We show that cohorts of male graduates who start college during worse economic times earn higher average wages than those who start during better times. This is not explained by differences in selection into employment, economic conditions at graduation, or field of study choices. Graduates who enrol in bad times are not more positively selected based on their high-school outcomes, but they achieve higher college grades and earn higher wages conditional on their grades. Patterns for female graduates are similar, though less robust. Our results suggest that individuals who enrol during downturns exert more effort during their studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Caught in the cycle: economic conditions at enrolment and labour market outcomes of college graduates

  • Popis výsledku anglicky

    We show that cohorts of male graduates who start college during worse economic times earn higher average wages than those who start during better times. This is not explained by differences in selection into employment, economic conditions at graduation, or field of study choices. Graduates who enrol in bad times are not more positively selected based on their high-school outcomes, but they achieve higher college grades and earn higher wages conditional on their grades. Patterns for female graduates are similar, though less robust. Our results suggest that individuals who enrol during downturns exert more effort during their studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-15303S" target="_blank" >GA19-15303S: Proměna genderových nerovností v českém školství a na trhu práce: dynamika, příčiny a důsledky</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economic Journal

  • ISSN

    0013-0133

  • e-ISSN

    1468-0297

  • Svazek periodika

    131

  • Číslo periodika v rámci svazku

    638

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    2383-2412

  • Kód UT WoS článku

    000733848300005

  • EID výsledku v databázi Scopus