Caught in the cycle: economic conditions at enrolment and labour market outcomes of college graduates
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F21%3A00553080" target="_blank" >RIV/00216208:11640/21:00553080 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985998:_____/21:00544521
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1093/ej/ueab003" target="_blank" >https://doi.org/10.1093/ej/ueab003</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1093/ej/ueab003" target="_blank" >10.1093/ej/ueab003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Caught in the cycle: economic conditions at enrolment and labour market outcomes of college graduates
Popis výsledku v původním jazyce
We show that cohorts of male graduates who start college during worse economic times earn higher average wages than those who start during better times. This is not explained by differences in selection into employment, economic conditions at graduation, or field of study choices. Graduates who enrol in bad times are not more positively selected based on their high-school outcomes, but they achieve higher college grades and earn higher wages conditional on their grades. Patterns for female graduates are similar, though less robust. Our results suggest that individuals who enrol during downturns exert more effort during their studies.
Název v anglickém jazyce
Caught in the cycle: economic conditions at enrolment and labour market outcomes of college graduates
Popis výsledku anglicky
We show that cohorts of male graduates who start college during worse economic times earn higher average wages than those who start during better times. This is not explained by differences in selection into employment, economic conditions at graduation, or field of study choices. Graduates who enrol in bad times are not more positively selected based on their high-school outcomes, but they achieve higher college grades and earn higher wages conditional on their grades. Patterns for female graduates are similar, though less robust. Our results suggest that individuals who enrol during downturns exert more effort during their studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-15303S" target="_blank" >GA19-15303S: Proměna genderových nerovností v českém školství a na trhu práce: dynamika, příčiny a důsledky</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economic Journal
ISSN
0013-0133
e-ISSN
1468-0297
Svazek periodika
131
Číslo periodika v rámci svazku
638
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
2383-2412
Kód UT WoS článku
000733848300005
EID výsledku v databázi Scopus
—