Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Caught in the cycle: economic conditions at enrollment and labor market outcomes of college graduates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00493184" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00493184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp622.pdf" target="_blank" >https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp622.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Caught in the cycle: economic conditions at enrollment and labor market outcomes of college graduates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We find robust evidence that cohorts of graduates who enter college during worse economicntimes earn higher average wages than those who enter during better times. This difference isnnot explained by differences in economic conditions at the time of college graduation, changesnin _eld of study composition, or changes in selection into occupations or industries. Cohortsnwho start college in bad times are not more positively selected based on their high-schoolnoutcomes, but they graduate with higher college grades, and earn higher wages conditional onntheir grades. Our results suggest that these cohorts exert more effort during their studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Caught in the cycle: economic conditions at enrollment and labor market outcomes of college graduates

  • Popis výsledku anglicky

    We find robust evidence that cohorts of graduates who enter college during worse economicntimes earn higher average wages than those who enter during better times. This difference isnnot explained by differences in economic conditions at the time of college graduation, changesnin _eld of study composition, or changes in selection into occupations or industries. Cohortsnwho start college in bad times are not more positively selected based on their high-schoolnoutcomes, but they graduate with higher college grades, and earn higher wages conditional onntheir grades. Our results suggest that these cohorts exert more effort during their studies.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů