Educational aspirations of school adolescents in Kazakhstan, Kyrgyzstan and Tajikistan: how are these aspirations shaped?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F24%3A00601138" target="_blank" >RIV/00216208:11640/24:00601138 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1108/IJCED-12-2023-0114" target="_blank" >https://doi.org/10.1108/IJCED-12-2023-0114</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJCED-12-2023-0114" target="_blank" >10.1108/IJCED-12-2023-0114</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational aspirations of school adolescents in Kazakhstan, Kyrgyzstan and Tajikistan: how are these aspirations shaped?
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines the factors influencing educational aspirations among adolescents in secondary and high schools across Kazakhstan, Kyrgyzstan (officially Kyrgyz Republic), and Tajikistan, with a focus on their aspirations for higher and postgraduate education. Through an analysis of a sample comprising 1360 students from grades 7 to 11, the research explores the likelihood of these students pursuing tertiary education.
Název v anglickém jazyce
Educational aspirations of school adolescents in Kazakhstan, Kyrgyzstan and Tajikistan: how are these aspirations shaped?
Popis výsledku anglicky
This study examines the factors influencing educational aspirations among adolescents in secondary and high schools across Kazakhstan, Kyrgyzstan (officially Kyrgyz Republic), and Tajikistan, with a focus on their aspirations for higher and postgraduate education. Through an analysis of a sample comprising 1360 students from grades 7 to 11, the research explores the likelihood of these students pursuing tertiary education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Comparative Education and Development
ISSN
2396-7404
e-ISSN
2309-4907
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
309-325
Kód UT WoS článku
001246578100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85196316511