Environmentální a ekonomické dopady výše jízdného MHD a zdanění pohonných hmot: Případová studie pro největší města ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F07%3A00010007" target="_blank" >RIV/00216208:11690/07:00010007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální a ekonomické dopady výše jízdného MHD a zdanění pohonných hmot: Případová studie pro největší města ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Nárůst objemu dopravy ve městech doprovází některé společenské náklady: náklady ze znečištěného ovzduší (zdravotní dopady), kongescí, něhod atd. Tyto náklady mohou být regulované nástroji ?pull and push?. Tento článek analyzuje ekonomické a environmentální dopady vybraných ?pull? a ?push? nástrojů neoklasickou metodologií. Simulační model je kalibrován pro pět největších měst České republiky. Výsledky simulace naznačují, že strategie ?pull? jsou spíše neefektivní: nízké ceny veřejné dopravy ve městech nepřinesou žádný významný pokles nákladů emisí z dopravy a dokonce mohou způsobit vyšší poptávku po dotacích u poskytovatelů veřejné dopravy.
Název v anglickém jazyce
Environmental and economic impacts of height of public transport fares and taxation of fuel: Case study for largest Czech cities.
Popis výsledku anglicky
The increase in transport volumes in cities is followed by several social costs: costs of air pollution (health impacts), congestions, accidents, and others. These costs can be regulated using pull and push instruments. This article analyzes economic andenvironmental impacts of selected ´pull´ and ´push´ instruments using neoclassical methodology. A simulating model is calibrated for five largest cities in the Czech Republic. The simulation results suggest that ´pull´ strategies are quite ineffective:low prices of the public transport in cities will not bring any substantial decreases in emission costs from transport and they can even bring higher demand for subsidies to public transport providers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP402%2F07%2FP484" target="_blank" >GP402/07/P484: Teoretická analýza regulace dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele. Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7395-006-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
7-11
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—