Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentální a ekonomické dopady výše jízdného MHD a zdanění pohonných hmot: Případová studie pro největší města ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F07%3A00010007" target="_blank" >RIV/00216208:11690/07:00010007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentální a ekonomické dopady výše jízdného MHD a zdanění pohonných hmot: Případová studie pro největší města ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nárůst objemu dopravy ve městech doprovází některé společenské náklady: náklady ze znečištěného ovzduší (zdravotní dopady), kongescí, něhod atd. Tyto náklady mohou být regulované nástroji ?pull and push?. Tento článek analyzuje ekonomické a environmentální dopady vybraných ?pull? a ?push? nástrojů neoklasickou metodologií. Simulační model je kalibrován pro pět největších měst České republiky. Výsledky simulace naznačují, že strategie ?pull? jsou spíše neefektivní: nízké ceny veřejné dopravy ve městech nepřinesou žádný významný pokles nákladů emisí z dopravy a dokonce mohou způsobit vyšší poptávku po dotacích u poskytovatelů veřejné dopravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental and economic impacts of height of public transport fares and taxation of fuel: Case study for largest Czech cities.

  • Popis výsledku anglicky

    The increase in transport volumes in cities is followed by several social costs: costs of air pollution (health impacts), congestions, accidents, and others. These costs can be regulated using pull and push instruments. This article analyzes economic andenvironmental impacts of selected ´pull´ and ´push´ instruments using neoclassical methodology. A simulating model is calibrated for five largest cities in the Czech Republic. The simulation results suggest that ´pull´ strategies are quite ineffective:low prices of the public transport in cities will not bring any substantial decreases in emission costs from transport and they can even bring higher demand for subsidies to public transport providers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP402%2F07%2FP484" target="_blank" >GP402/07/P484: Teoretická analýza regulace dopravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rozvoj systémů osobní dopravy z hlediska respektování požadavků uživatele. Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-7395-006-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    7-11

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku