Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of Fiscal Measures on Atmospheric Pollution from Transport in Urban Areas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F08%3A00010439" target="_blank" >RIV/00216208:11690/08:00010439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of Fiscal Measures on Atmospheric Pollution from Transport in Urban Areas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper studies impacts of fiscal measures on atmospheric pollution from transport in Czech cities. Its purpose is to simulate impacts of selected policy measures on transport behavior, induced external effects of air pollution and public-finance aspects of regulation. To do that, we estimate a microeconomic model of transport behavior of households and public transport agencies. The model is calibrated and simulated for 19 Czech cities. The paper also discusses econometric techniques to estimate structural parameters of the model under different assumptions of available data. It shows that to regulate air pollution externalities the increase in the excise tax on fuels seems to be the best option. In cities, with operation costs of public transportsignificantly subsidized, it should be accompanied by fare increase, because of costs of public funds. Decrease in fares is unlikely welfare improving because of small induced modal split and high requirements of public funds needed to co

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Fiscal Measures on Atmospheric Pollution from Transport in Urban Areas

  • Popis výsledku anglicky

    This paper studies impacts of fiscal measures on atmospheric pollution from transport in Czech cities. Its purpose is to simulate impacts of selected policy measures on transport behavior, induced external effects of air pollution and public-finance aspects of regulation. To do that, we estimate a microeconomic model of transport behavior of households and public transport agencies. The model is calibrated and simulated for 19 Czech cities. The paper also discusses econometric techniques to estimate structural parameters of the model under different assumptions of available data. It shows that to regulate air pollution externalities the increase in the excise tax on fuels seems to be the best option. In cities, with operation costs of public transportsignificantly subsidized, it should be accompanied by fare increase, because of costs of public funds. Decrease in fares is unlikely welfare improving because of small induced modal split and high requirements of public funds needed to co

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP402%2F07%2FP484" target="_blank" >GP402/07/P484: Teoretická analýza regulace dopravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Critical Issues in Environmental Taxation, International and Comparative Perspectives: Volume V

  • ISBN

    978-0-19-954218-5

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    838

  • Název nakladatele

    Oxford University Press

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly