Dopady vybraných nástrojů regulace znečištění ovzduší osobní dopravou ve městech ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F06%3A%23E_543" target="_blank" >RIV/44994575:_____/06:#E_543 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/06:E_543 RIV/00216208:11690/06:#E_543
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impacts of selected transport measures on atmospheric pollution from urban road transport in Czech cities.
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the paper is to simulate impacts of selected policy measures on transport behavior, induced external effects of air pollution, and an emphasis on public-finance aspects of regulation such as financial stability of public transport agenciesand tax distortions. To do that, we formulate and estimate a microeconomic model of transport behavior of households and public transport agencies. We test and confirm the presence of the Mohring effect for selected Czech cities. These results are thenused for calibration of a microeconomic simulation model. The model is used for simulations with selected scenarios. The scenarios consist of a combination of increases in excise duty on fuels, changes in public transport fares and selected exogenous shocks such as an increase in the world oil price. These scenarios are evaluated according to various assumptions about the reaction of policy measures (i.e. whether fares increase after an exogenous increase in the motor fuel price, etc.).
Název v anglickém jazyce
Impacts of selected transport measures on atmospheric pollution from urban road transport in Czech cities.
Popis výsledku anglicky
The purpose of the paper is to simulate impacts of selected policy measures on transport behavior, induced external effects of air pollution, and an emphasis on public-finance aspects of regulation such as financial stability of public transport agenciesand tax distortions. To do that, we formulate and estimate a microeconomic model of transport behavior of households and public transport agencies. We test and confirm the presence of the Mohring effect for selected Czech cities. These results are thenused for calibration of a microeconomic simulation model. The model is used for simulations with selected scenarios. The scenarios consist of a combination of increases in excise duty on fuels, changes in public transport fares and selected exogenous shocks such as an increase in the world oil price. These scenarios are evaluated according to various assumptions about the reaction of policy measures (i.e. whether fares increase after an exogenous increase in the motor fuel price, etc.).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43E%2F045%2F210" target="_blank" >1F43E/045/210: Analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Möhlenbrink et al. (eds.), Proceedings of the 3rd international symposium, Stuttgart
ISBN
3-89301-087-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
19-20
Název nakladatele
FOVUS
Místo vydání
Stuttgart, Germany
Místo konání akce
Stuttgart, Germany
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—