Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainability in higher education: the Central and Eastern European case

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F11%3A10119027" target="_blank" >RIV/00216208:11690/11:10119027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainability in higher education: the Central and Eastern European case

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education institutions in the countries of Central and Eastern Europe over past 20 years have faced multiple challenges associated with the transition period: liberalisation, transformation related to market economy requirements, growing numbers of students; and deep systemic changes related to the Bologna Process and inclusion within the European Higher Education Area. Within these processes, re-orientation of the former environmental policies to encompass broader sustainability concepts was based on the introduction of social sciences and support for excellence in (existing or newly emerging) SD-related disciplines. University cooperation with other regional stakeholders has been applied to teacher education, but sustainability initiatives still have many (mainly institutional) barriers especially in regard to other (non-teacher education-related) disciplines. In addition, research that was formerly commissioned exclusively with research institutes does not possess a reflexive

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainability in higher education: the Central and Eastern European case

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education institutions in the countries of Central and Eastern Europe over past 20 years have faced multiple challenges associated with the transition period: liberalisation, transformation related to market economy requirements, growing numbers of students; and deep systemic changes related to the Bologna Process and inclusion within the European Higher Education Area. Within these processes, re-orientation of the former environmental policies to encompass broader sustainability concepts was based on the introduction of social sciences and support for excellence in (existing or newly emerging) SD-related disciplines. University cooperation with other regional stakeholders has been applied to teacher education, but sustainability initiatives still have many (mainly institutional) barriers especially in regard to other (non-teacher education-related) disciplines. In addition, research that was formerly commissioned exclusively with research institutes does not possess a reflexive

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Higher Education in the World 4. Higher education's Commitment to Sustainability: from Understanding to Action

  • ISBN

    978-0-230-53555-8

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    129-132

  • Počet stran knihy

    341

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Velká Británie

  • Kód UT WoS kapitoly