Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainability in Higher Education: The Central and Eastern European Case

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F13%3A10210340" target="_blank" >RIV/00216208:11690/13:10210340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainability in Higher Education: The Central and Eastern European Case

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education institutions in the countries of Central and Eastern Europe over the past 20 years have faced multiple challenges associated with the transition period: liberalisation, transformation related to market economy requirements, growing numbers of students; and deep systemic changes related to the Bologna Process and inclusion within the European Higher Education Area. At the same time, general SD oriented policies faced many challenges as the former impetus for fundamental change disappeared while conversion to a market economy took place. Within these processes, re-orientation of the former environmental policies to encompass broader sustainability concepts was based on the introduction of social sciences into the environmental discourseand support for excellence in (existing or newly emerging) SD-related disciplines - but remained on a disciplinary basis. Mistrust in interdisciplinary approaches and the failure in fulfilling of the "third role" of universities through m

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainability in Higher Education: The Central and Eastern European Case

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education institutions in the countries of Central and Eastern Europe over the past 20 years have faced multiple challenges associated with the transition period: liberalisation, transformation related to market economy requirements, growing numbers of students; and deep systemic changes related to the Bologna Process and inclusion within the European Higher Education Area. At the same time, general SD oriented policies faced many challenges as the former impetus for fundamental change disappeared while conversion to a market economy took place. Within these processes, re-orientation of the former environmental policies to encompass broader sustainability concepts was based on the introduction of social sciences into the environmental discourseand support for excellence in (existing or newly emerging) SD-related disciplines - but remained on a disciplinary basis. Mistrust in interdisciplinary approaches and the failure in fulfilling of the "third role" of universities through m

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Higher Education for Sustainable Development in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    978-3-88864-513-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    13-32

  • Počet stran knihy

    150

  • Název nakladatele

    Verlag fur Akademische Schriften

  • Místo vydání

    Bad Homburg

  • Kód UT WoS kapitoly