E-learning Methodology for Regional Cooperation and Promotion of the European Learning Space in the Interdisciplinary Field of Sustainable Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F11%3A10119036" target="_blank" >RIV/00216208:11690/11:10119036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www2.leuphana.de/3lensus/uploads/media/Multi-Actor_Learning_FINAL.pdf" target="_blank" >http://www2.leuphana.de/3lensus/uploads/media/Multi-Actor_Learning_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning Methodology for Regional Cooperation and Promotion of the European Learning Space in the Interdisciplinary Field of Sustainable Development
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents a brief review of experiences in e-learning used within an international network of cooperating universities with the vision to promote an open European Learning Space and provide a platform for interdisciplinary and intercultural knowledge and experience required to understand sustainability at the European level. Together with a theoretical reflection upon the theme, this analysis should permit generalized and extended usability of the e-learning methodology across diverse contexts of higher education, and potentially include other regional institutions to support the establishment of a regional partnership within Regional Centers of Expertise (RCE).
Název v anglickém jazyce
E-learning Methodology for Regional Cooperation and Promotion of the European Learning Space in the Interdisciplinary Field of Sustainable Development
Popis výsledku anglicky
This article presents a brief review of experiences in e-learning used within an international network of cooperating universities with the vision to promote an open European Learning Space and provide a platform for interdisciplinary and intercultural knowledge and experience required to understand sustainability at the European level. Together with a theoretical reflection upon the theme, this analysis should permit generalized and extended usability of the e-learning methodology across diverse contexts of higher education, and potentially include other regional institutions to support the establishment of a regional partnership within Regional Centers of Expertise (RCE).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Multi-Actor Learning for Sustainable Regional Development in Europe: A Handbook of Best Practice.
ISBN
978-1-908105-33-2
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
81-105
Počet stran knihy
343
Název nakladatele
Grosvenon House Publishing. Ltd.
Místo vydání
Guildford, UK
Kód UT WoS kapitoly
—