Procesy a přístupy k učení - hodnocení práce studentů ve wiki prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F11%3A10119040" target="_blank" >RIV/00216208:11690/11:10119040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Procesy a přístupy k učení - hodnocení práce studentů ve wiki prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka v otevřeném prostoru poskytuje příležitost k využití aktivních forem výuky/učení a vytváří podmínky k sociálnímu učení. Výstupy takto založených procesů učení lze ovšem obtížně hodnotit pomocí standardních nástrojů, například online testování. Autoři ukazují, jak lze prakticky uplatnit pedagogickou zásadu, že edukační cíle, metody a prostředí pro výuku, a postupy hodnocení musí být ve vzájemném souladu. Analyzují metodu hodnocení studentských přístupů k učení využívající standardizovaná dotazníková šetření a srovnávají ji s dalšími možnostmi sledování procesů učení v elektronickém prostředí. Ukazují praktické zkušenosti s tímto typem hodnocení v rámci výuky v mezinárodní síti spolupráce VCSE.
Název v anglickém jazyce
Processes of teaching and approaches to learning - evaluation of students work in wiki environment
Popis výsledku anglicky
Teaching in an open space provides an opportunity to use active forms of teaching / learning and creates conditions for social learning. However, results of such process-based teaching methods cannot be easily assessed by standard evaluation tools, suchas online testing. The authors demonstrate how the pedagogical principle, according to which educational objectives, methods, learning environments and assessment procedures must correspond with one another, can be applied in practice. They analyze a method of assessment focused on "students' approaches to learning", demonstrate it on the use of standardized questionnaires and describe its benefits in comparison with other evaluation tools. Practical experience with this type of assessment was gained through international cooperation in higher education within the international Virtual Campus for Sustainable Development (VCSE) network.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník 7. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2011
ISBN
978-80-210-5528-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
75-80
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—