Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Standards and Frameworks of Digital Competence of Teachers as a Tools for Professional Training and Assessement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901W78" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901W78 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Standards and Frameworks of Digital Competence of Teachers as a Tools for Professional Training and Assessement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with the issue of integration and codification of teachers? digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks, with the transfer of standards and frameworks to teacher education programs and further education systems, and with ways of self-assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Standards and Frameworks of Digital Competence of Teachers as a Tools for Professional Training and Assessement

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the issue of integration and codification of teachers? digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks, with the transfer of standards and frameworks to teacher education programs and further education systems, and with ways of self-assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2018 - 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7598-059-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    325-335

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    2. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku