Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Tools Evaluating Pedagogical Digital Competences in Relation to the Current Paradigm of Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028BZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028BZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://divai.webnode.sk/_files/200000032-db641db643/divai2020.pdf" target="_blank" >https://divai.webnode.sk/_files/200000032-db641db643/divai2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Tools Evaluating Pedagogical Digital Competences in Relation to the Current Paradigm of Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with the issue of codification of teachers‘ digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks and with ways of self-assessment and assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment and assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Tools Evaluating Pedagogical Digital Competences in Relation to the Current Paradigm of Education

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the issue of codification of teachers‘ digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks and with ways of self-assessment and assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment and assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2020 The 13th international scientific conference on Distance Learning in Applied Informatics.

  • ISBN

    978-80-7598-841-6

  • ISSN

    2464-7470

  • e-ISSN

    2464-7489

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    477-487

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    21. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku