Analysis of Tools Evaluating Pedagogical Digital Competences in Relation to the Current Paradigm of Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028BZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028BZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://divai.webnode.sk/_files/200000032-db641db643/divai2020.pdf" target="_blank" >https://divai.webnode.sk/_files/200000032-db641db643/divai2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Tools Evaluating Pedagogical Digital Competences in Relation to the Current Paradigm of Education
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with the issue of codification of teachers‘ digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks and with ways of self-assessment and assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment and assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Tools Evaluating Pedagogical Digital Competences in Relation to the Current Paradigm of Education
Popis výsledku anglicky
This study deals with the issue of codification of teachers‘ digital competences into the teacher's professional standards, with deeper development of teachers' digital competences into specific frameworks and with ways of self-assessment and assessment of the level of digital competence of teachers. The authors draw on analytical studies, international and national documents as well as professional reports that highlight the need for system linking of standards, frameworks, curricula and courses and self-assessment and assessment tools that can provide effective use of the ever-expanding range of ICT resources in digital teaching and learning in all components of lifelong learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2020 The 13th international scientific conference on Distance Learning in Applied Informatics.
ISBN
978-80-7598-841-6
ISSN
2464-7470
e-ISSN
2464-7489
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
477-487
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Štúrovo
Datum konání akce
21. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—