Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning networks with involvement of higher education institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F13%3A10133845" target="_blank" >RIV/00216208:11690/13:10133845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S0959652612003034/1-s2.0-S0959652612003034-main.pdf?_tid=a1ad2d38-be57-11e3-8572-00000aacb35f&acdnat=1396877113_b778d63b87992174bdb2329970c385d8" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S0959652612003034/1-s2.0-S0959652612003034-main.pdf?_tid=a1ad2d38-be57-11e3-8572-00000aacb35f&acdnat=1396877113_b778d63b87992174bdb2329970c385d8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2012.06.009" target="_blank" >10.1016/j.jclepro.2012.06.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning networks with involvement of higher education institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presence and importance of education for sustainable development has grown in response to the massive social, technological and environmental changes experienced by global society. This article describes experience of developing academic and multi-sector learning networks for education for sustainable development, and shows briefly how these activities are rooted in the international pursuit of developing new approaches to learning that will better equip societies to cope with this global change. Itprovides a brief overview of the learning network theoretical principles, a practical example of such network (Virtual Campus for a Sustainable Europe - VCSE), a case study of teaching/learning in a virtual environment that provides an opportunity to meet and cooperate in a transdisciplinary, multi-stakeholder and international setting (European Virtual Seminar EVS), and a project aimed at transfer of the institutional and teaching/learning innovation from learning networks into univers

  • Název v anglickém jazyce

    Learning networks with involvement of higher education institutions

  • Popis výsledku anglicky

    The presence and importance of education for sustainable development has grown in response to the massive social, technological and environmental changes experienced by global society. This article describes experience of developing academic and multi-sector learning networks for education for sustainable development, and shows briefly how these activities are rooted in the international pursuit of developing new approaches to learning that will better equip societies to cope with this global change. Itprovides a brief overview of the learning network theoretical principles, a practical example of such network (Virtual Campus for a Sustainable Europe - VCSE), a case study of teaching/learning in a virtual environment that provides an opportunity to meet and cooperate in a transdisciplinary, multi-stakeholder and international setting (European Virtual Seminar EVS), and a project aimed at transfer of the institutional and teaching/learning innovation from learning networks into univers

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Cleaner Production

  • ISSN

    0959-6526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June 2013

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    95-104

  • Kód UT WoS článku

    000320491500011

  • EID výsledku v databázi Scopus