Odborná zpráva o interdisciplinárních přístupech ve vzdělávání, umění a udržitelném rozvoji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F19%3A10410266" target="_blank" >RIV/00216208:11690/19:10410266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odborná zpráva o interdisciplinárních přístupech ve vzdělávání, umění a udržitelném rozvoji
Popis výsledku v původním jazyce
Tento dokument zdůrazňuje význam představivosti při vytváření alternativ k dystopickým obrazům budoucnosti. Zdůrazňujeme význam umění pro rozvoj alternativních vizí budoucnosti. Zkoumáme jak může vzdělávací systém poskytovat kreativní vzdělávací příležitosti k posílení schopností mladých lidí předvídat a vytvářet alternativní udržitelné budoucnosti. Poskytujeme přehled kompetencí ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj a kreativní učení tak, jak jsou popsané v literatuře, a analyzujeme zde přesahy a možnosti vzájemného posilování. Zaměříme se především na teorii a metody kreativního učení pro rozvoj schopnosti představit alternativní život v budoucnosti, rozvíjet dovednosti v oblasti spolupráce a rozhodování a vytvářeni udržitelnou budoucnost aktivně. Zpráva bude užitečnou teoretickou i praktickou příručkou pro pracovníky, kteří se zabývají vzděláváním, udržitelností i uměním, tj. pro pedagogy, umělce, sociální vědce, pracovníky veřejné správy i aktivní občany.
Název v anglickém jazyce
Expert report on interdisciplinary approaches in education, arts and sustainable development
Popis výsledku anglicky
This document emphasizes the importance of imagination in creating alternatives to dystopian images of the future. We emphasize the importance of the arts for developing alternative visions of the future and explore how the education system can provide creative learning opportunities to strengthen young people's ability to anticipate and create alternative sustainable futures. We provide an overview of competences for education for sustainable development and creative habits of mind as described in the literature, and analyze the overlaps and opportunities this offers. We will focus primarily on the theory and methods of creative learning to develop the ability to envision alternative futures, develop collaborative and decision-making skills and create a sustainable future actively. The report aims to provide theoretical and practical guidance for educational professionals in sustainability and the arts, i.e. for educators, artists, social scientists, public administrators and active citizens.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000081" target="_blank" >TL02000081: Vzdělání pro budoucnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů