Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapovací studie TL02000081-V1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F19%3A10410269" target="_blank" >RIV/00216208:11690/19:10410269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mapovací studie TL02000081-V1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj je třeba najít alternativu k tradičnímu pozitivistickému přístupu k vědeckému vzdělávání. Dominantní západní kultura si cení racionálně-kognitivních způsobů vědění a přitom mnoho kompetencí, které potřebujeme, abychom dokázali čelit problémům 21. století, se nachází nejenom kognitivní oblast, ale především v oblasti afektivní. Pokud chceme podpořit transformaci k udržitelnosti, potřebujeme pedagogiku, která rozvíjí empatii a emocionální účast, poskytuje prostor pro reflexi hodnot a příležitosti pro rozvoj žákova &quot;locus of control&quot; (těžiště řízení) a vnímání vlastní účinnosti. Projekt Vzdělávání pro budoucnost zkoumá potenciál kreativního učení aktivovat afektivní oblasti a dosáhnout transformativního vzdělávání. Tato práce zkoumá a popisuje případové studie kreativního učení jako pedagogického přístupu, který maximalizuje potenciál transformativního učení se a poskytuje žákům &quot;vhled do podstaty pochybností, vlastního vlivu a změny&quot; (Hunter et al 2018).

  • Název v anglickém jazyce

    Mapping studies TL02000081-V1

  • Popis výsledku anglicky

    In education for sustainable development, an alternative to the traditional positivist approach to scientific education needs to be found. Dominant Western culture values rational-cognitive ways of knowing, and yet the many competences we need to face 21st century challenges are activated in the affective area. If we want to support transformation to sustainability, we need pedagogy that develops empathy and emotional participation, provides scope for reflecting values and opportunities to develop the pupil&apos;s &quot;locus of control&quot; and perceiving self-efficacy. The Education for the Future project explores the potential to activate creative learning affective areas and achieve transformative education. This paper examines and describes case studies of creative learning as a pedagogical approach that maximizes the potential of transformative learning and gives pupils &quot;insight into the essence of doubt, self-influence and change&quot; (Hunter et al 2018).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000081" target="_blank" >TL02000081: Vzdělání pro budoucnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů