Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of pupils' creativity as a systematic part of the educational process at primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10473526" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10473526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u9xYVhY~U8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=u9xYVhY~U8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of pupils' creativity as a systematic part of the educational process at primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of the action research probe is the analysis of the benefits and pitfalls of applying the methods of the author&apos;s creativity-educational strategy Cool Animal School - Learning through joy (CAS) into the educational process at primary school for the development of creative abilities, personal and social competences and specific potentialities of pupils. The subject of research was also the influence of this strategy on the development of students&apos; internal motivation, self-regulation, metacognitive strategies and self-confidence, as well as their feelings of autonomy and success in their own educational process. Through the systematic inclusion of creativity-developing activities and tasks in teaching in various classes of primary schools, we implemented 50 programs of the CAS strategy and monitored their contribution to the development of established competencies and skills from the point of view of a) the class, b) the selected pupil/s, especially those with specificdifficulties or undesirable manifestations in learning, c) the teacher and his ability to create and implement creative activities as a daily part of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    The development of pupils' creativity as a systematic part of the educational process at primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the action research probe is the analysis of the benefits and pitfalls of applying the methods of the author&apos;s creativity-educational strategy Cool Animal School - Learning through joy (CAS) into the educational process at primary school for the development of creative abilities, personal and social competences and specific potentialities of pupils. The subject of research was also the influence of this strategy on the development of students&apos; internal motivation, self-regulation, metacognitive strategies and self-confidence, as well as their feelings of autonomy and success in their own educational process. Through the systematic inclusion of creativity-developing activities and tasks in teaching in various classes of primary schools, we implemented 50 programs of the CAS strategy and monitored their contribution to the development of established competencies and skills from the point of view of a) the class, b) the selected pupil/s, especially those with specificdifficulties or undesirable manifestations in learning, c) the teacher and his ability to create and implement creative activities as a daily part of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

    2695-0669

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1 - 2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    32-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus