Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Buy green, gain prestige and social status

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F20%3A10414232" target="_blank" >RIV/00216208:11690/20:10414232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=t0yhatKFr0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=t0yhatKFr0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jenvp.2020.101416" target="_blank" >10.1016/j.jenvp.2020.101416</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Buy green, gain prestige and social status

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Some recent studies have argued that green consumption increases the social status of consumers and thus the desire for social status may serve as one of the motivating forces behind green consumption. Thus, the elevated cost of green products is assumed to be a key condition for green consumption increasing social status. In this study we test an alternative hypothesis: that the perceived prosociality of green consumption, rather than its costliness, increases the social status of those who consume green products. We conducted a series of three experiments (total N = 1,223) in which we independently manipulated the green profile and the price of products. Our experiments showed that green consumption increases the social status of consumers independent of the price of green products and that the positive effect on social status is partially mediated by the perceived prosociality of green consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Buy green, gain prestige and social status

  • Popis výsledku anglicky

    Some recent studies have argued that green consumption increases the social status of consumers and thus the desire for social status may serve as one of the motivating forces behind green consumption. Thus, the elevated cost of green products is assumed to be a key condition for green consumption increasing social status. In this study we test an alternative hypothesis: that the perceived prosociality of green consumption, rather than its costliness, increases the social status of those who consume green products. We conducted a series of three experiments (total N = 1,223) in which we independently manipulated the green profile and the price of products. Our experiments showed that green consumption increases the social status of consumers independent of the price of green products and that the positive effect on social status is partially mediated by the perceived prosociality of green consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-25440S" target="_blank" >GA16-25440S: Skloubení Campbellovy teorie postojů a efektu morální licence v oblasti ochrany životního prostředí: Theoretický návrh a empirický test</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Environmental Psychology

  • ISSN

    0272-4944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June 2020

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    101416

  • Kód UT WoS článku

    000540176100002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85082694114