Faktory ovlivňující výběr dopravního prostředku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A_____%2F05%3A%230000311" target="_blank" >RIV/00216208:_____/05:#0000311 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DO PHYSICAL FACTORS MATTER WHEN CHOOSING MEANS OF TRANSPORT?",
Popis výsledku v původním jazyce
The paper provides preliminary information on methodology and summarizes the results of a sociological survey focused on the process of choosing the means of transport in an urban area. The data analysed were collected as part of an extensive project aiming at quantifying the costs and benefits connected to the extension of cycling infrastructure.In the paper we focus on the adult population of an industrial area, while testing a hypothesis about the independence of passengers choice from physical variables. We try to explain why people with different socio-economic characteristics prefer various means of transport for their everyday travelling, and what kind of physical and socio-demographic characteristics is predominant for the choice of the means of transport. We also assess the role of attitudes towards various modes of transport and environmental issues. Using linear regression and logit models, the effect of physical factors was denied
Název v anglickém jazyce
DO PHYSICAL FACTORS MATTER WHEN CHOOSING MEANS OF TRANSPORT?",
Popis výsledku anglicky
The paper provides preliminary information on methodology and summarizes the results of a sociological survey focused on the process of choosing the means of transport in an urban area. The data analysed were collected as part of an extensive project aiming at quantifying the costs and benefits connected to the extension of cycling infrastructure.In the paper we focus on the adult population of an industrial area, while testing a hypothesis about the independence of passengers choice from physical variables. We try to explain why people with different socio-economic characteristics prefer various means of transport for their everyday travelling, and what kind of physical and socio-demographic characteristics is predominant for the choice of the means of transport. We also assess the role of attitudes towards various modes of transport and environmental issues. Using linear regression and logit models, the effect of physical factors was denied
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43E%2F045%2F210" target="_blank" >1F43E/045/210: Analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
sborník z konference "Proceedings from the European Transport Conference 2005"
ISBN
1474-9122
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Association for European Transport
Místo vydání
Štrasburg
Místo konání akce
Štrasburg
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—