Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development opportunities of emotional intelligence with reflective strategies using video-based training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F15%3A00085652" target="_blank" >RIV/00216224:14110/15:00085652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development opportunities of emotional intelligence with reflective strategies using video-based training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: Within nursing, Emotional intelligence (EI) means the ability of nurses or nursing students to understand not only their own feelings and reactions, but also, and more importantly, the feelings and reactions of the patients in their care. EIplays an important part in forming successful human relationships as a part of emotional labour. Emotional labour is important in establishing therapeutic nurse?patient relationships but carries the risk of ?burnout? if prolonged or intense. Objective/Purpose: The assessment of students' views and perceptions of video-based training as an opportunity to develop emotional intelligence. Material and methods: Data about the video-based training in relation to EI were collected, after the completion of thereflection assignments, using semi-structured interviews and reflective sheets (ALACT model /acronym of the basic phases and steps/ - Action, Looking back on the action, Awareness of essential aspects, Creating alternative methods of acti

  • Název v anglickém jazyce

    Development opportunities of emotional intelligence with reflective strategies using video-based training

  • Popis výsledku anglicky

    Background: Within nursing, Emotional intelligence (EI) means the ability of nurses or nursing students to understand not only their own feelings and reactions, but also, and more importantly, the feelings and reactions of the patients in their care. EIplays an important part in forming successful human relationships as a part of emotional labour. Emotional labour is important in establishing therapeutic nurse?patient relationships but carries the risk of ?burnout? if prolonged or intense. Objective/Purpose: The assessment of students' views and perceptions of video-based training as an opportunity to develop emotional intelligence. Material and methods: Data about the video-based training in relation to EI were collected, after the completion of thereflection assignments, using semi-structured interviews and reflective sheets (ALACT model /acronym of the basic phases and steps/ - Action, Looking back on the action, Awareness of essential aspects, Creating alternative methods of acti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MEFANET Journal

  • ISSN

    1805-9163

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    43-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus