Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pitfalls in users' evaluation of algorithms for text-based similarity detection in medical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F18%3A00104404" target="_blank" >RIV/00216224:14110/18:00104404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=8490018" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=8490018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pitfalls in users' evaluation of algorithms for text-based similarity detection in medical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a user evaluation of several approaches for an automated similarity detection between study materials and curriculum description in the field of medical and healthcare education. Our objective is to present an effective methodology of getting relevant feedback from medical students and teachers. Two various data sets (electronic study materials represented by interactive educational algorithms on the AKUTNE.CZ platform and the curriculum of the General Medicine study programme) are processed. For the purposes of this work, text similarity between two data sets is expressed lexically, i.e. character-based (n-gram) similarity as well as term-based similarity methods are used. We present the comparison of five selected approaches to similarity calculation as well as an objective discussion covering our experience with and pitfalls of user evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Pitfalls in users' evaluation of algorithms for text-based similarity detection in medical education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a user evaluation of several approaches for an automated similarity detection between study materials and curriculum description in the field of medical and healthcare education. Our objective is to present an effective methodology of getting relevant feedback from medical students and teachers. Two various data sets (electronic study materials represented by interactive educational algorithms on the AKUTNE.CZ platform and the curriculum of the General Medicine study programme) are processed. For the purposes of this work, text similarity between two data sets is expressed lexically, i.e. character-based (n-gram) similarity as well as term-based similarity methods are used. We present the comparison of five selected approaches to similarity calculation as well as an objective discussion covering our experience with and pitfalls of user evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 2018 FEDERATED CONFERENCE ON COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION SYSTEMS (FEDCSIS)

  • ISBN

    9788394941956

  • ISSN

    2325-0348

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    109-116

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Poznan

  • Datum konání akce

    9. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000454652300017