Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Denotace a reference v hudbě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F00%3A00011307" target="_blank" >RIV/00216224:14210/00:00011307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Denotace a reference v hudbě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analogicky k Bolzanově teorii věty o sobě či Peirceho distinkci type/token, odlišuji provedení hudební kompozice (díla), zápis (noty) hudební kompozice a představu hudební kompozice. Co je společné, je hudební kompozice (dílo) jako tajkové. Kompozice jeabstraktní objekt (všechny skladby jsou dány a priori, skladatel je jen zapisuje do not). Notový zápis (či grafy kompozice) jsou jedinými výrazy cv logickém slova smyslu. Kompozice je to, co nějaké noty-partitura (či graf záznamu provedení kompozice) vyjadřují. Notový zápis (či graf) denotuje kompozici; notový zápis referuje ke konkrétním provedením. Avšak konkrétní provedení (pouhé zvuky, určité tóny) nemají ani denotaci, ani referenci.

  • Název v anglickém jazyce

    Denotation and Reference in Music

  • Popis výsledku anglicky

    Analogously to Bolzanos theory of sentence as such (Satz an sich), or Peirces type/token distinction, there is performance of musical composition, notation of musical composition and imagination of musical composition. What is common, is musical work (composition) as such; composition is an abstract object. All compositions are given a priori (they do not arise or disappear), composer only writes down the score of imagined composition. Scores (or graphs of composition) are the only expressions (in the logical meaning of this word). Composition is something what some score (or graph which arose after some performance) expresses. In the case of music, the score (or graph) denotes the composition as such; the score via the composition as such refers to aconcrete performance. On the other hand, the concrete performance (mere sounds, concrete tones) has no denotation or reference.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA401%2F97%2F0157" target="_blank" >GA401/97/0157: Rekonstrukce filozofické logiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Organon F

  • ISSN

    1335-0668

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Príloha

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    93

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus