Gramotnost: staré téma v novém pohledu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F02%3A00030526" target="_blank" >RIV/00216224:14210/02:00030526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Gramotnost: staré téma v novém pohledu
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zabývá novým aspektem gramotnosti ve vyspělých společnostech, tzv. funkční gramotností, tedy schopností člověka orientovat se v současném složitém světě plném informací. Vychází z dat mezinárodního výzkumu (IALS), který ve dvaceti zemích světa, včetně České republiky, testoval funkční gramotnost dospělých, a přináší řadu srovnání, jakož i výkladů o příčinách a důsledcích tohoto jevu.
Název v anglickém jazyce
Literacy: the old topic in a new perspective
Popis výsledku anglicky
The monography deals with a new aspect of literacy in more developed countries, so called functional literacy, which means competence of the individual to function in contemporary complex world full of symbols and information. It is based on data from International adult literacy (IALS) carried out in twenty countries, the Czech Republic included. The book presents international comparisons, as well as disscusions on causes and consecvences of functional literacy.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-210-2858-0
Počet stran knihy
199
Název nakladatele
Masarykova univerzita & Nakladatelství Georgetown
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—