Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funkční gramotnost a kvalita pracovního místa: Vzájemná souvislost, konceptuální a metodické přístupy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F13%3A%230000180" target="_blank" >RIV/25751417:_____/13:#0000180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&charset=&doc=journal-list&journal_no=36" target="_blank" >http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&charset=&doc=journal-list&journal_no=36</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Funkční gramotnost a kvalita pracovního místa: Vzájemná souvislost, konceptuální a metodické přístupy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá souvislostí funkční gramotnosti se mzdou a nemzdovými charakteristikami kvality pracovního místa. Podává přehled současného stavu poznání v této oblasti a aktuálních výzkumných témat. Soustředí se na konceptuální a metodické aspekty sledování souvislostí mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa a informuje o dostupných datových zdrojích. Seznamuje čtenáře s výsledky mezinárodních studií dokládajících, že mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa existuje souvislost i při zohlednění vlivu dosaženého vzdělání. Ukazuje, že výzkum v ČR a dalších středoevropských zemích má v této oblasti značné rezervy oproti anglicky mluvícím zemím a na základě mezinárodního srovnání poukazuje na některá specifika těchto zemí, kterámohou být předmětem dalšího výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Functional Literacy and Quality of Job: Mutual Relations, Conceptual and Methodological Approaches

  • Popis výsledku anglicky

    The article concerns with relations between functional literacy and earnings as well as non-monetary characteristics of job quality. It provides an overview of current state of knowledge and research topics. It focuses on conceptual and methodological aspects of research concerning relations between functional literacy and job quality and informs about the data sources available. It introduces the results of international studies proving the relation between functional literacy and job quality even if controlled for education attainment. Further it shows that the research in the Czech Republic and other CEEC countries lacks behind the English speaking countries and on the basis of international comparison it points out to some specifics of these countries which may be an object of further research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia. Slovak sociological review

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    365-384

  • Kód UT WoS článku

    000323992000002

  • EID výsledku v databázi Scopus