Funkční gramotnost a kvalita pracovního místa: Vzájemná souvislost, konceptuální a metodické přístupy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F13%3A%230000180" target="_blank" >RIV/25751417:_____/13:#0000180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&charset=&doc=journal-list&journal_no=36" target="_blank" >http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&charset=&doc=journal-list&journal_no=36</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční gramotnost a kvalita pracovního místa: Vzájemná souvislost, konceptuální a metodické přístupy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá souvislostí funkční gramotnosti se mzdou a nemzdovými charakteristikami kvality pracovního místa. Podává přehled současného stavu poznání v této oblasti a aktuálních výzkumných témat. Soustředí se na konceptuální a metodické aspekty sledování souvislostí mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa a informuje o dostupných datových zdrojích. Seznamuje čtenáře s výsledky mezinárodních studií dokládajících, že mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa existuje souvislost i při zohlednění vlivu dosaženého vzdělání. Ukazuje, že výzkum v ČR a dalších středoevropských zemích má v této oblasti značné rezervy oproti anglicky mluvícím zemím a na základě mezinárodního srovnání poukazuje na některá specifika těchto zemí, kterámohou být předmětem dalšího výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Functional Literacy and Quality of Job: Mutual Relations, Conceptual and Methodological Approaches
Popis výsledku anglicky
The article concerns with relations between functional literacy and earnings as well as non-monetary characteristics of job quality. It provides an overview of current state of knowledge and research topics. It focuses on conceptual and methodological aspects of research concerning relations between functional literacy and job quality and informs about the data sources available. It introduces the results of international studies proving the relation between functional literacy and job quality even if controlled for education attainment. Further it shows that the research in the Czech Republic and other CEEC countries lacks behind the English speaking countries and on the basis of international comparison it points out to some specifics of these countries which may be an object of further research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociológia. Slovak sociological review
ISSN
0049-1225
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
365-384
Kód UT WoS článku
000323992000002
EID výsledku v databázi Scopus
—