Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problematice konvergence informačních a komunikačních technologií a školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00019861" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00019861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problematice konvergence informačních a komunikačních technologií a školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá problematikou začleňování ICT do škol. Jde o komplexní problém, který lze nahlížet ze tří základních rovin. Je nutné snažit se porozumět škole jako místu, kde jsou uskutečňovány změny související s implementací ICT, a porozumět také tomu, jakou roli při jejich zavádění sehrávají např. tradice školy, preferované vzorce chování, hodnoty, normy uznávané lidmi ve škole a vztahy školy s okolními subjekty (mezo perspektiva). Ale nejen to. Chápeme-li implementaci moderních technologií do školjako komplexní problém, pak úvahy orientované pouze na školu ukazují jen část problému, který má ještě další dvě podstatné roviny. První z nich je školská politika (makro perspektiva), druhou rovinou (mikro perspektiva) jsou samotné technologie (technologické produkty) a jejich využití ve školním vzdělávání i v dalších oblastech fungování školy. Zmíněné roviny spolu souvisejí a každá sehrává při implementaci ICT do škol svou důležitou roli. Pro úspěšné začlenění moderních technologií do

  • Název v anglickém jazyce

    On the Problems of the Convergence of Information and Communication Technologies and the School

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is one of the partial outcomes of a three-year project called Information and Communication Technologies (ICT) and School Culture (Towards the Role of Informational and Communication Technologies in the development of Czech school culture). The main aim of the project is to identify the role of ICT in school culture. In this project school culture is perceived as an important and relatively constant element of school life involving believes, values, opinions, standards, symbols, ritualsand preferred ways of behaviour, which is manifested in the behaviour of people in schools as well as in their external relationships.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F03%2FP119" target="_blank" >GP406/03/P119: Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SPFFBU

  • ISSN

    1211-6971

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2004

  • Číslo periodika v rámci svazku

    U 9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    111-126

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus