ICT a kultura české školy: k předvýzkumné fázi výzkumného projektu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00019789" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00019789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT a kultura české školy: k předvýzkumné fázi výzkumného projektu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je jedním z dílčích výstupů tříletého výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy, GA ČR grant č. 406/03/P119), jehož hlavním cílem je identifikovat roli informačních a komunikačních technologií v kultuře školy. Kultura školy je zde chápána jako důležitý a relativně stálý faktor života školy zahrnující přesvědčení, hodnoty, názory, normy, symboly, rituály a preferovaná chování,který se projevuje v chování lidí ve škole i ve vztahu školy k svému okolí. Projekt se zaměřuje na poznání vlivu informačních technologií na kulturu české základní školy v jejích hlavních oblastech a projevech. Autor tímto projektem navazuje a rozvíjí výzkumný projekt Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, jehož byl spoluřešitelem a v rámci něhož byly identifikovány klíčové oblasti fungování školy a její kultury v českém prostředí. V tomto příspěvku autor pojednává o předvýzkumn
Název v anglickém jazyce
ICT and the Czech School Culture: on the Preliminary Stage of a Research Project
Popis výsledku anglicky
The contribution is one of the partial outcomes of a three-year project called Information and Communication Technologies (ICT) and School Culture. The main aim of the project is to identify the role of ICT in school culture. In this project school culture is perceived as an important and relatively constant element of school life involving believes, values, opinions, standards, symbols, rituals and preferred ways of behaviour, which is manifested in the behaviour of people in schools as well as in their external relationships. The project attempts to map the influence of ICT on the culture of Czech basic school (ISCED 1 and 2), its main scopes and manifestations. Within the project we will try to answer the questions concerning the areas of school life in which ICT play an important role. The author of the contribution draws on a research project "The Culture of the Czech School and the Strategies of its Development". As a member of the project team he took participation in
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F03%2FP119" target="_blank" >GP406/03/P119: Informační a komunikační technologie a kultura školy. K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profese učitele a současná společnost
ISBN
80-7044-571-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—