Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Way to European Union. Changes in the Czech Educational System during the last fifteen years

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00030975" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00030975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Way to European Union. Changes in the Czech Educational System during the last fifteen years

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to describe the changes in the educational system in the Czech Republic that have taken place from the beginning of the 1990s up to the present. The first part includes a brief characterisation of the initial situation typical ofthe socialist model of education and a specification of those areas that were viewed sceptically or critically after the velvet revolution in 1989, and that have been identified as areas where a change is desirable. Next part of the paper describes the course of changes and reforms of education in subsequent years. Periodisation of reforms is carried out on the basis of a general model that has been created, as one of possible approaches, for post-socialist countries in transformation. Each part of themodel, i.e.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Way to European Union. Changes in the Czech Educational System during the last fifteen years

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to describe the changes in the educational system in the Czech Republic that have taken place from the beginning of the 1990s up to the present. The first part includes a brief characterisation of the initial situation typical ofthe socialist model of education and a specification of those areas that were viewed sceptically or critically after the velvet revolution in 1989, and that have been identified as areas where a change is desirable. Next part of the paper describes the course of changes and reforms of education in subsequent years. Periodisation of reforms is carried out on the basis of a general model that has been created, as one of possible approaches, for post-socialist countries in transformation. Each part of themodel, i.e.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revista Espanola de Educación Comparada

  • ISSN

    1137-8654

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2004

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus