Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F05%3A00031433" target="_blank" >RIV/00216224:14210/05:00031433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podoby pedagogické komunikace v české škole: intencionální a iluzivní dialog
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na podoby dialogické komunikace v české škole nižší sekundární úrovně. Vychází z předpokladu, že výukový dialog vykazuje zřetelné odlišnosti od běžného dialogu interpersonálního, přičemž si klade otázku, zda je možné identifikovat různé typy výukového dialogu. Na základě kvalitativní analýzy audionahrávek výzkové komunikace je v textu rozpracována typologická dichotomie intencionální versus iluzivní dialog.
Název v anglickém jazyce
Forms of Pedagogic Communication in the Czech School: Intentional and Illusionary Dialogue
Popis výsledku anglicky
The article presents the result of a research survey into dialogic communication in a Czech schools at the lower secondarylevel. It is based on the premise, that in contrast to ordinary interpersonal dialogue, educational dialogue has certain distinctivefeatures. The article therefore seeks to answer the question of what these distinctive features are and whether different types of educational dialogue may be identified.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
2005
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—