Problémy sociální adaptace žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00017146" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00017146 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14230/06:00021713
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy sociální adaptace žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese, adaptačních problémů dětí v prostředí školy a jejich školní výkonnosti. Výzkum u dětí ve věku 10 ? 15 let potvrdil tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v jejich chování, které se mohou vzájemně ovlivňovat a snižovat školní výkon žáků. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat.
Název v anglickém jazyce
Issues of Social Adaptation at Primary School Pupils
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the issues of maladaptation of children in the school environment. An empirical study was conducted, aimed on the relationships of anxiety, depression, adaptation problems, and academic failure. The sample of children aged between 10and 15 year completed the Depression scale of the Child Behavior Checklist by T. M. Achenbach and C. Edelbrock. Internalized and externalized problems in children`s behavior were identified; these problems might be interconnected and associated with school achievement. There is a prospect to successful correction of the adaptation problems due to developing self-reflection at the children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kocurová, M. (Ed.): Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník anotací 14. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni ve dnech 5.-7.9. 2006
ISBN
80-7043-483-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
33-33
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
ZČU v Plzni
Datum konání akce
5. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—