Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workplace Learning and Changes in Learning Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00030149" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00030149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workplace Learning and Changes in Learning Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 1989, the Czech Republic has experienced a process of radical social and economic change. The transformation of the totalitarian political and social structures and of the state-controlled national economy into democratic society has necessarily led to a transformation of the whole domain of lifelong learning and adult education, too. The fact that this happened at the very peak of the transformation from industrial society to knowledge society in Europe and in the period of intensifying globalisation has added to the complexity and difficulty of the transformation. Adult vocational education and training is a very important, quantitatively growing component of lifelong learning. The occupational and vocational context is a key factor determiningmotivation for and participation in adult education in the Czech Republic. It is unfortunately the case that the written discourse on these issues often suffers from a lack of information, which limits the interpretation potential.

  • Název v anglickém jazyce

    Workplace Learning and Changes in Learning Culture

  • Popis výsledku anglicky

    Since 1989, the Czech Republic has experienced a process of radical social and economic change. The transformation of the totalitarian political and social structures and of the state-controlled national economy into democratic society has necessarily led to a transformation of the whole domain of lifelong learning and adult education, too. The fact that this happened at the very peak of the transformation from industrial society to knowledge society in Europe and in the period of intensifying globalisation has added to the complexity and difficulty of the transformation. Adult vocational education and training is a very important, quantitatively growing component of lifelong learning. The occupational and vocational context is a key factor determiningmotivation for and participation in adult education in the Czech Republic. It is unfortunately the case that the written discourse on these issues often suffers from a lack of information, which limits the interpretation potential.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů