Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher's questions in the language classroom - their potential, prospects and research findings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00054487" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00054487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher's questions in the language classroom - their potential, prospects and research findings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with importance, reasons and functions of questions, different taxonomies, distribution as well as the impact of English teachers? questions on language classrooms. The author presents various research findings of different authors as well as her own research design to explore different types of teachers? questions in the EFL classrooms. The author emphasizes that language teachers must be aware of the fact that their questions are essential tools in activating students? responses in theteaching and learning process. The EFL teachers should carefully plan and formulate their questions so that each student should be given maximum time and space for practicing their speaking skills as well as developing their overall communicative competence.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's questions in the language classroom - their potential, prospects and research findings

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with importance, reasons and functions of questions, different taxonomies, distribution as well as the impact of English teachers? questions on language classrooms. The author presents various research findings of different authors as well as her own research design to explore different types of teachers? questions in the EFL classrooms. The author emphasizes that language teachers must be aware of the fact that their questions are essential tools in activating students? responses in theteaching and learning process. The EFL teachers should carefully plan and formulate their questions so that each student should be given maximum time and space for practicing their speaking skills as well as developing their overall communicative competence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teória a prax prípravy učiteľov anglického jazyka 7

  • ISBN

    978-80-8083-881-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    109

  • Strana od-do

    76-86

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku