Teacher's questions in the language classroom - their potential, prospects and research findings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00054487" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00054487 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher's questions in the language classroom - their potential, prospects and research findings
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with importance, reasons and functions of questions, different taxonomies, distribution as well as the impact of English teachers? questions on language classrooms. The author presents various research findings of different authors as well as her own research design to explore different types of teachers? questions in the EFL classrooms. The author emphasizes that language teachers must be aware of the fact that their questions are essential tools in activating students? responses in theteaching and learning process. The EFL teachers should carefully plan and formulate their questions so that each student should be given maximum time and space for practicing their speaking skills as well as developing their overall communicative competence.
Název v anglickém jazyce
Teacher's questions in the language classroom - their potential, prospects and research findings
Popis výsledku anglicky
The paper deals with importance, reasons and functions of questions, different taxonomies, distribution as well as the impact of English teachers? questions on language classrooms. The author presents various research findings of different authors as well as her own research design to explore different types of teachers? questions in the EFL classrooms. The author emphasizes that language teachers must be aware of the fact that their questions are essential tools in activating students? responses in theteaching and learning process. The EFL teachers should carefully plan and formulate their questions so that each student should be given maximum time and space for practicing their speaking skills as well as developing their overall communicative competence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teória a prax prípravy učiteľov anglického jazyka 7
ISBN
978-80-8083-881-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
109
Strana od-do
76-86
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta humanitných vied
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—