On research findings related to English teacher's questioning strategies in the English classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00054488" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00054488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On research findings related to English teacher's questioning strategies in the English classroom
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with different taxonomies, distribution, reasons and functions as well as the impact of English teachers? questions on the language classrooms. The author presents various research findings of foreign authors as well as her own research design to explore different types of teachers? questions in the EFL classrooms. The author emphasizes that language teachers must be aware of the fact that their questions are essential tools in activating students? responses in teaching and learning process. The EFL teachers should carefully plan and formulate their questions so that each student should be given maximum time and space for practicing their speaking skills and developing their communicative competence.
Název v anglickém jazyce
On research findings related to English teacher's questioning strategies in the English classroom
Popis výsledku anglicky
The paper deals with different taxonomies, distribution, reasons and functions as well as the impact of English teachers? questions on the language classrooms. The author presents various research findings of foreign authors as well as her own research design to explore different types of teachers? questions in the EFL classrooms. The author emphasizes that language teachers must be aware of the fact that their questions are essential tools in activating students? responses in teaching and learning process. The EFL teachers should carefully plan and formulate their questions so that each student should be given maximum time and space for practicing their speaking skills and developing their communicative competence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSCOM 2009: 8th European conference of young research and scientific workers. Section 8.
ISBN
978-80-554-0036-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
92
Strana od-do
71-78
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—