Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genderové stereotypy v pedagogické komunikaci v mateřské škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00063287" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00063287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Genderové stereotypy v pedagogické komunikaci v mateřské škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek poukazuje na existenci genderových stereotypů v obsahu pedagogické komunikace učitelek v preprimárním vzdělávání. Nahlíží skryté kurikulum jako obsah vzdělávání, kterým se chlapci a děvčata v rámci institucionálního vzdělávání v mateřskéškole učí nestejným věcem. Příspěvek nabízí detailní pohled na to, jakým způsobem vstupuje gender do komunikace učitelek v mateřské škole. Upozorňuje nejen na konkrétní podobu genderových stereotypů, ale také na fakt, že učitelky vlastní genderově stereotypní jednání a komunikování nereflektují.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender stereotypes in educational communication at nursery schools

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution refers to the existence of gender stereotypes in the content of teachers educational communication at nursery schools, commenting on a hidden curriculum through which boys and girls learn different things in the framework of preschool institutional education. The article offers a detailed view of how gender affects the communication of female teachers at nursery schools. Attention is not only drawn to specific gender stereotypes but also to the fact that teachers fail to reflect theirown gender-stereotyped acting and communication.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    165-177

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus