Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047628" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on intergenerational learning in the family. Intergenerational learning in the family reflects transformations of family as well as social change leading to lifelong learning. Learning in the family takes much longer and has a greater impact than other forms of learning. It is not limited to a particular life stage, though it is evident that how and what we learn during different developmental stages varies as well as our acceptance of what we have learned is different. This means thatintergenerational learning in the family is subject to a great deal of change in connection with the age of family members, their quest for independence and maturing, relations in the family and topics dominant to the family and its members in particular stages of life. The research question therefore is: What do children, parents and grandparents learn from one another?

  • Název v anglickém jazyce

    Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on intergenerational learning in the family. Intergenerational learning in the family reflects transformations of family as well as social change leading to lifelong learning. Learning in the family takes much longer and has a greater impact than other forms of learning. It is not limited to a particular life stage, though it is evident that how and what we learn during different developmental stages varies as well as our acceptance of what we have learned is different. This means thatintergenerational learning in the family is subject to a great deal of change in connection with the age of family members, their quest for independence and maturing, relations in the family and topics dominant to the family and its members in particular stages of life. The research question therefore is: What do children, parents and grandparents learn from one another?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0427" target="_blank" >GA406/09/0427: Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů