Rodinná firma jako prostor pro mezigenerační učební interakce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925225" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodinná firma jako prostor pro mezigenerační učební interakce
Popis výsledku v původním jazyce
S rozvojem konceptu celoživotního a všeživotního učení se dlouhodobě otevírá prostor pro zkoumání procesů učení v různorodých prostředích, která stojí mimo formální vzdělávací systém.150 Jedním z nich jsou firmy, v nichž dochází k intenzivnímu informálnímu učení dospělých. Jako výzkumně zajímavé se jeví zejména prostředí rodinných firem, neboť v současné době řada rodinných firem směřuje ke generační obměně a řeší problematiku nástupnictví, potažmo předávání rodinné tradice. Tyto okolnosti pak spoluutvářejí prostor pro atraktivní výzkumnou oblast informálního učení, a to mezigenerační, neboť rodinné firmy jsou místem, kde je mezigenerační učení nutnou a žádanou součástí chodu a fungování podniku. Při prezentaci výzkumných zjištění o mezigeneračních učebních interakcích v rodinném podniku se ptáme, co vede k jejich vzniku, jaká je jejich podoba a co je jejich obsahem. Výsledky uvádíme do vztahu s kulturou organizace, tedy rodinné firmy. Jedná se o dílčí výsledky z širšího výzkumného šetření, které bylo součástí projektu podporovaného Grantovou agenturou České republiky.
Název v anglickém jazyce
A family firm as space for intergenerational learning interactions
Popis výsledku anglicky
With the development of the concept of lifelong and lifelong learning, there has long been scope for exploring learning processes in a variety of settings that are outside the formal education system.150 One such setting is the firm where intensive informal adult learning takes place. The environment of family firms in particular appears to be of research interest, as many family firms are currently moving towards generational renewal and are addressing the issue of succession, and hence the transmission of family tradition. These circumstances then co-create a space for an attractive research area of informal learning, namely intergenerational learning, as family firms are a place where intergenerational learning is a necessary and desirable part of the running and functioning of the business. In presenting research findings on intergenerational learning interactions in the family business, we ask what leads to their emergence, what their form is, and what their content is. We relate the results to the culture of the organisation, i.e. the family business. These are partial results from a broader research investigation that was part of a project supported by the Grant Agency of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učení a vzdělávání dospělých: Kontexty, teorie a výzkumy
ISBN
978-80-271-3914-9
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
331-341
Počet stran knihy
395
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—