A Family Business as a Space for Intergenerational Learning Interactions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088276" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088276 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62156489:43670/16:43910453
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/135502" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/135502</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-2-4" target="_blank" >10.5817/SP2016-2-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Family Business as a Space for Intergenerational Learning Interactions
Popis výsledku v původním jazyce
The broadening use of the concepts of lifelong and lifewide learning has opened space for exploring learning processes beyond official educational institutions providing formal education. Environments where adults learn intensively in both informal and non-formal ways include businesses. The specific environment of family businesses is an attractive research topic in the context of intergenerational learning and consistent with the concept of workplace learning (Evans, Hodkinson, Rainbird, & Unwin, 2006; Novotný, 2009). A family business is a place where intergenerational learning is a necessary and desirable part of its everyday operation. One might even speculate that the success of the family business depends to a certain extent on intergenerational learning among the employees, who happen to be family members. This aspect of family businesses has not yet received research interest in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
A Family Business as a Space for Intergenerational Learning Interactions
Popis výsledku anglicky
The broadening use of the concepts of lifelong and lifewide learning has opened space for exploring learning processes beyond official educational institutions providing formal education. Environments where adults learn intensively in both informal and non-formal ways include businesses. The specific environment of family businesses is an attractive research topic in the context of intergenerational learning and consistent with the concept of workplace learning (Evans, Hodkinson, Rainbird, & Unwin, 2006; Novotný, 2009). A family business is a place where intergenerational learning is a necessary and desirable part of its everyday operation. One might even speculate that the success of the family business depends to a certain extent on intergenerational learning among the employees, who happen to be family members. This aspect of family businesses has not yet received research interest in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
43-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—