Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Community from the perspective of intergenerational learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081342" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Community from the perspective of intergenerational learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The proposed paper is one of the outputs of a four-year project "Intergenerational Learning Across Social Environments" which focuses ? apart from learning in the workplace and school environment ? also on intergenerational learning in communities. The central starting point is the concept of intergenerational learning, i.e. "a process aiming for bringing people together by targeted mutually beneficial activities fostering more understanding and respect between generations which can help build up community cohesion" (Fischer, 2008, p. 8). Our research attention is focused on the very environment of communities and community learning, i.e. activities including various intergenerational educational programmes (leisure-time education) that offers scope for non-formal and informal learning and in which people of all ages engage. We then presented outputs of the first qualitative research stage (using the obserview method, i.e.

  • Název v anglickém jazyce

    Community from the perspective of intergenerational learning

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed paper is one of the outputs of a four-year project "Intergenerational Learning Across Social Environments" which focuses ? apart from learning in the workplace and school environment ? also on intergenerational learning in communities. The central starting point is the concept of intergenerational learning, i.e. "a process aiming for bringing people together by targeted mutually beneficial activities fostering more understanding and respect between generations which can help build up community cohesion" (Fischer, 2008, p. 8). Our research attention is focused on the very environment of communities and community learning, i.e. activities including various intergenerational educational programmes (leisure-time education) that offers scope for non-formal and informal learning and in which people of all ages engage. We then presented outputs of the first qualitative research stage (using the obserview method, i.e.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů